Neden Anaokulu?

Anaokulu süreci, bir çocuğun eğitim ve öğretime iyi hazırlanması için temeldir. Ebeveyn ve öğretmenlerin bilinçli yardımlarıyla hem oyun hem eğitim yönünden tüm ihtiyaçları bu dönemde karşılanır. İlkokul ile başlayacak ve uzun yıllar sürecek olan öğrenim hayatına ilk adımlar anaokulunda atılır. Ve bu ilk adımların sağlamlaştırılması ileriki dönemler için fazlasıyla önem taşır. Çocuğun okul öncesi donanımını artırır ve sağlamlaştırır. Fakat bu dönem birçok tartışmaya da dâhil olmuştur. Anaokulu, annenin çalışma hayatına bağımlı bir karar olarak görülmektedir. Lakin anaokulu, çocuğun her türlü yetisinin, özellikle oyun aracılığıyla, geliştirilmesi için okul formundaki bir kurumdur. Belli programlar altında çocuğun en azından günde birkaç saatini geçirmesi için ideal bir ortamdır.

Ne Zaman Ve Nasıl Başlanmalı?

Çocuk, 2 yaşından sonra kendini anneden ayrıştırmaya başlar. Kendini keşfetme sürecinde daha somut adımlar atması çocuğun sosyalleşme isteğinin bir göstergesidir. Çünkü sosyal bir ortamda çocuk kendisini daha kolay bulur. Anne babadan sonra otorite kuran bir başka figür olarak öğretmen, aynı ortamda bulunacağı diğer çocuklar, evdeki kısıtlı gelişim ortamının zenginleşmesini sağlar. Dış dünyada her şeyde olduğu gibi, oyun ortamında dahi bir kurulu düzen olduğu, oyuncakların paylaşılması, materyallerin sırayla kullanılmasıyla kavranmalıdır.

Çocuğun, en verimli çağı olan 0-6 yaş aralığında, becerilerinin geliştirilmesi ve sağlamlaştırılması yönün- den anaokuluyla tanışması gereklidir. Bu süreç için anne babanın içine sinen bir karar almaları çocuk için çok önemlidir. Çünkü çocuk bu karardan veya kararsızlıktan fazlasıyla etkilenir. Anne babanın olumsuz yöndeki düşüncesi çocukta anaokulunun gereksizliği algısına sebebiyet verebilir. Hâlbuki ileriki yıllarda, uzun sürecek bir eğitime başlayacağı tartışmaya açık olmayan bir gerçektir. Eğitim öncesi hazırlık için doğru bir anaokulu seçilmelidir. Bu karar anne ve babanın bilinç kazanmasıyla ilgilidir. Anaokulu tercihinde en önemli kriter kesinlikle eve yakınlık olmamalıdır. Programların içeriğini sorgulamak ve çocukların anaokulunda olduğu zaman boyunca neler yapacağını gözlemlemek gerekir. Birkaç faklı yer gezmenin ve akla takılan her türlü soruyu sormanın ebeveynlerin en doğal hakkı olduğu unutulmamalıdır. Yoğunluğun fazla olduğu zamanlarda gözlem yapmak daha doğru bir karar olacaktır. Çocuklarla ilgilenecek olan yetkililerin, bu süreçte sergilediği iletişim biçimi, ılımlığı iyi gözlemlenmelidir. Anaokulu yetkilileri, yaşını göz önünde bulundurarak, çocuğunuzun hangi düzen içinde anaokuluna devam etmesi gerektiği hususunda öneri getirecektir.