Yeni Umut Okulları olarak ; eğitim ve öğretimin bir süreç olduğunu, bu sürecin her basamağının sağlam temellerle inşaa edilmesi gerektiğini biliyoruz.Bu sebeple anaokulundan itibaren öğrencilerimiz bu basamakları tırmanırken onlara her konuda yardımcı olacağımızdan eminiz.
Okulumuz öğrencilerinin kendilerinde aranabilecek tüm özellikleri kazanarak farklılığını her ortamda göstermesini istiyoruz. Bize göre öğrencilerimiz eleştirel, yaratıcı ve bağımsız düşünme becerisi geliştirmeli , akademik ve kişisel bağlamda tüm potansiyellerini kullanabilmelidir.
Yeni Umut Okulları; araştırmacı ve yaratıcı güçlerini kullanabilen,kendini ifade edebilen,yaşam boyu öğrenmenin önemine inanmış,motivasyonu yüksek bireyler yetiştirmeye odaklanmıştır.Bu amaç doğrultusunda en yeni yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerini gelecekte istediği hedefe ulaşan,mutlu,istediği alanda başarılı olan bireyler olarak yetiştirir.
Bizler; öğrencilerin akademik anlamda bilgi, beceri ve anlayış sahibi olmalarını istemenin yanı sıra onların iyi bir karakter sahibi olmalarını da hedeflemekteyiz.
Bu hedefleri gerçekleştirmek için özellikle ilkokul öğretmenlerimizin öğrencilerini çok iyi tanıması, onlarla birebir ilişkiler geliştirebilmesi gerektiğini düşünüyoruz.Bu sebeple ayda bir kez öğretmen-öğrenci buluşması gerçekleştiriyoruz. Böylece öğretmenlerimiz öğrencilerimizi grup dışında daha yakından tanıma fırsatı bulur.Öğrencimiz , öğretmeni ile güvene dayalı yakın ilişki kurarak birey olduğunun farkına varır.
Matematik dersi öğrenciler tarafından genelde zor, sıkıcı bir ders olarak görülür .Fakat matematiği hayatla ilişkilendirdiklerini fark ettiklerinde, günlük yaşamlarında her alanda kullandıklarını gördüklerinde bu dersin hiç de korkulacak bir ders olmadığını fark ederler.İşte bu farkındalık öğrencilerimizin derse bakış açısını da değiştirir.
Yeni Umut Okulları olarak matematik dersini öğrencilerin bu bakış açısından uzak; ”ders” zihniyetinden arındırılmış, doğru düşünmeye, yaşamda her türlü problemi çözmeye yarayan bir araç olarak değerlendiriyoruz.
İlkokulda;
- Matematiğe karşı olumlu tutum geliştirebilme.
- Matematiğin önemini ve gerekliliğini kavrayabilme.
- Varlıklar arasındaki temel ilişkileri kurabilma.
- Zihinden hesaplamalar yapabilme.
- Dört işlemi yapabilme.
- Problem çözebilme.
- Problem kurabilme.
- Çalışmalarda; ölçü, grafik, plan çizelge ve cetvelden yararlanabilme
- Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık kesin fikirler kazanabilme.
- Geometrik şekiller arasındaki ilişkileri kavrayabilme.
- Çevredeki eşyaların şekilleri ile kullanımları arasındaki ilişkileri kavrayabilme.
- Tümevarım ve tümdengelim yöntemleriyle düşünerek çözümlemeler yapabilme.
- Çalışmalarda düzenli dikkatli, sabırlı olabilme.
- Araştırıcı, tarafsız, ön yargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli ve bilginin yayılmasının gerekliliğine inanan bir kişiliğe sahip olabilme.
- Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi kazanımlar hedeflenir.
Bu hedeflerin gerçekleşebilmesi için öncelikle öğrencilerin matematik dersini sevmesi gerektiğinin farkındayız.Klasik yöntemlerin dışında tüm materyalleri kullanarak, yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlıyoruz.
Öğrencilerinin öncelikle anadilini iyi kullanabilen ve koruyan bireyler olmaları önemsenir. Kendilerini en doğru şekilde ifade etmeleri için drama, şiir, yaratıcı yazım çalışmaları ve sunum teknikleriyle dil gelişimleri desteklenir.
Yeni Umut Okulları,öğrencileri ile birlikte gerçekleştirdiği sahne gösterileri ile onlara toplum önünde kendini ifade etme, özgüven kazanma ve beden dilini doğru kullanma becerileri kazandırır.
Haftada bir saat Türkçe dersinde öğrencilerle, okul kütüphanesinde,bahçede,okul içinde kitap okumaya teşvik edecek okuma alanlarımızda okuma saati yapılır. Bu çalışmayla kitap okuma alışkanlığının kalıcı olması ve okuma zevkinin kazandırılması sağlanır.
Okula başlamadan önce çocuklar aileleri ve yakın çevresi ile sınırlı bir iletişim kurar. Okul çocukların daha geniş bir çevre ile dünyayı keşfetmesini sağlar.
Hayat Bilgisi dersine ayrılan zamanın büyük bir bölümünde öğrencilerin kendi girişimleriyle gerçekleştirecekleri ve öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla, öğrencilerimiz
- İletişim kurar, öz yönetim becerisine sahip, iş birliği yaparak takım çalışmalarına katılabilir,
- Öğrenmekten keyif alır.
- Kendisiyle , toplumsal çevresiyle ve doğa ile barışık yaşamayı öğrenir.
- Kendini, milletini, vatanını ve doğayı tanır,korur ve geliştirir.
- Gündelik yaşamda gereksinim duyulan temel bilgilere,yaşam becerilerine ve çağın gerektirdiği donanıma sahip olur.
Yeni Umut Okulları olarak Hayat Bilgisi dersini desteklemek amacıyla ünitelerle ilişkili olarak geziler düzenliyoruz.
Öğrenciler doğada oluşan fiziksel,kimyasal, biyolojik bütün olayların nasıl oluştuğunu 3. ve 4.sınıfta işleyecekleri fen ve teknoloji dersi ile kavramaya çalışırlar.
Yeni Umut Okulları olarak öğrencilerin fen ve teknoloji derslerini donanımlı labaratuvarlarımızda deney, gözlem,yaparak-yaşayarak öğrenme metotlarını kullanarak öğrenmelerini sağlıyoruz.Çünkü biliyoruz ki öğrenciler gözlemledikleri olayları asla unutmazlar.
Fen ve teknoloji dersi öğrencilere;
- Dünyayı bilimsel açıdan değerlendirme
- Merak , yaratıcılığa özendirme
- Dünyayı anlamasına yardımcı olma
- Oluşan tüm olayları sorgulama ,sebeplerini keşfetme olanağını sunar.
Yeni Umut Okulları olarak öğrencilerin sadece okulda değil tüm hayatlarında bilimin ışığında aktif, katılımcı,sorgulayan,araştıran,çözüm üreten,sorumlu insanlar olmalarını hedefliyoruz.
İlkokulda 1.2. ve 3.sınıflardaki hayat bilgisi dersinin devamı olarak 4.sınıfta sosyal bilgiler dersi işlenmektedir.
Yeni Umut Okulları her şeyin insana insan olduğu için değer vermekle başlamasının farkındalığıyla sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin;
- Hoşgörü ve saygı çatısı altında; kişisel, ailevi ve kültürel kimliklerini tanıma ve geliştirme,
- Geçmişini tanıma ve sahip çıkma,
- Çevreye karşı duyarlı olma,
- Gelecek için planlar yapma ve planlarını gerçekleştirmek için yapması gerekenlerin farkında olma
- Kendi kişisel ve kültürel kimliklerini anlama
- Okullarına, topluma ve dünyaya etkin biçimde katılmaları için gerekli olan becerileri ve bilgiyi edinmelerini hedefler.
Branş derslerinin amacı güzel resim yapan, güzel şarkı söyleyen ,sanatçılar yetiştirmek değildir.Çünkü biliyoruz ki her öğrenci kendi kişilik özelliği ve yeteneğine göre kendine mutlaka bir alan bulur.Biz öğrencimizin kendini tanımasını, yeteneğini keşfetmesini istiyoruz.
Görsel Sanatlar dersindeki amacımız öğrencilerimizin duygu, düşünce ve izlenimlerini anlatabilmelerini, yetenek ve yaratıcılıklarını estetik açıdan sergileyebilmelerini, öğrencilerimizin sosyalleşmelerini, iş birliği içinde çalışmalarını, üretken olmalarını sağlamaktır. Sanat eğitimi; öğrencilerimizin gözlem yapmalarına, pratik düşünmelerine, el becerilerini geliştirmelerine ve sentez yapmalarına yardımcı olmaktadır.Asıl amacımız yetiştirdiğimiz her öğrenciyi, yaratıcılığa yöneltmek, onun bilgisel, bilişsel ve duygusal eğitim gereksinimlerini karşılamaktır.
Görsel Sanatlar Bölümü, 1.sınıftan 4. sınıfa kadar olan tüm gruplarda gelişim süreçlerine uygun şekilde konu ve teknikleri belirleyip yıl içerisinde kendilerini ifade etmenin
farklı yönleriyle tanışmalarını sağlar. İki boyutlu ve üç boyutlu çalışmalarla sanat tarihi ve müze bilinci de harmanlanarak öğrencilerimize aktarılır.
Ayrıca okulumuzda, görsel sanatların zengin alanlarından detaylıca bilgi edinmek ve alan bilgisini geliştirmek isteyen öğrencilerimiz için ebru, mozaik, boyama teknikleri,karakalem ,üç boyutlu çalışmalar yapma v.b aktiviteler yer alır.
YENİ UMUT Okululları olarak en büyük hedefimiz öğrencilerimizi bu amaçlar doğrultusunda yetiştirmek, öğrencilerimizin sanatla iç içe mutlu bireyler olmasını sağlamaktır.
YENİ UMUT Okullarında birinci ve ikinci sınıf seviyesindeki öğrenciler hızlı büyüme çağında olduğu için ilk iki yıl büyük ve küçük kas gruplarını geliştirmek amacıyla jimnastik, bedeni istediği gibi hareket ettirme,denge gibi özelliklerini geliştirecek eğitsel oyunlar oynar..Bu çalışmalar ışığında öğrencilerin hangi spor dalına yeteneğinin olduğu tespit edilir.Ayrıca spor branşları tüm özellikleri ile tanıtılır.
Üçüncü ve dördüncü sınıflardaki amacımız; öğrencilerimizi yetenekli oldukları branşlara yönlendirmek suretiyle okul takımlarımızın ilgili yaş gruplarına yerleştirmek, takım ruhunu geliştirmek, birlikte hareket edebilmeyi, kazanmayı ve kaybetmeyi olgunlukla kabullenebilmeyi, ani kararlara karşı pratik çözüm yolu üretebilmeyi ,bir takım olmayı öğretebilmektir.
Özellikle yüzmenin çok önemli bir aktivite olduğunu bildiğimiz için Yeni Umut Okulları olarak yarı olimpik yüzme havuzumuzu da öğrencilerimizin kullanımasına olanak sağlarız...
YENİ UMUT Okulları müziğin hayatta olmazsa olmaz olduğunun farkındadır.Kimi öğrenci enstüman çalarak,kimi öğrenci müziğe sesiyle eşlik ederek,kimi öğrenci dinleyerek müzik dersine bir şekilde katılır. Öncelikli amacımız her öğrencinin dersteki yeteneğini bir şekilde ortaya çıkarmaktır. Ayrıca her öğrencinin müziği bir şekilde hayatına sokabilen birey olmasını ,takım olma anlayışını geliştirmesini ve özgüvenli bireyler olmasını hedefliyoruz. Bu doğrultuda öğrencilerimizin okul içi ve dışında konserlerde sahne almaları; çeşitli konser, opera, bale etkinliklerini izlemeleri sağlanır.
Müzik dersi işlenişinde 1.ve 2. Sınıfta müzik konusunda yeterli bilgiyi alması sağlanan öğrenciler 3.ve 4. Sınıflarda melodika ,blok flür öğretimine başlanır ayrıca farklı yetenekli öğrencilerin aileleri ile iletişime geçilerek o konuda öğrencilerimize tüm desteğimizi sunarız. Alet çalamayan öğrencilerimizle okul ve sınıf koroları oluşturulur.Öğrencilerimizin yaptığı çalışmalar mutlaka okul dışında sergilenir.
Her çocuğu ayrı, değerli birer cevher olduğunu görüyor,öğrencilerimizde olan yeteneklerini keşfedip geliştirmesini hedefliyoruz.
Çocukların kişiliğindeki olumlu değişim , insani duygular, ahlaki değerler, sosyal çevreyle iletişimin temelleri ilk yıllarda alınan eğitim ile şekillenir. Yeni Umut Okullarında PDR birimimiz okulumuzda verilecek eğitim ve öğretimi desteklemek amacıyla içten ve insani yeni bir bakış açısıyla olumlu davranışlara odaklanıp, yapıcı, teşvik edici bir tutumu benimsemektedir.
PDR birimi olarak amacımız öğrencilerimizin;
- Bilgi, beceri ve yeteneklerine dair keşfeden ve geliştirebilen,
- Duygularını tanıyan, duygularını doğru şekilde ifade ve kontrol edebilen,
- Olumlu benlik algısı geliştirebilen,
- Planlı ders çalışabilen,
- Sorunlarını çözebilen ve çevresine uyum sağlayabilen,
- Çevresiyle sağlıklı iletişim kurabilen, duyarlı, empati kurabilen,
- Gerçekçi, dengeli, mutlu ve üreten bireyler haline gelmelerine yardımcı olmaktır.
Öğrencilerimizin gelişimlerini sistematik olarak takip ederek, olumlu yönlerini güçlendirmek ve olumsuz yönlerini değiştirebilme becerisini kazandırmayı, onları sadece akademik olarak değil kişilik özelliklerinin gelişmesi için katkıda bulunmayı hedefliyoruz.Bu hedefi gerçekleştirebilmemiz için okulumuz velilerinin desteğinin olmazsa olmaz olduğunu biliyoruz.Bu sebeple velilerimize yönelik de rehberlik faaliyetleri yürütmekteyiz.
PDR birimi olarak veli ve öğrencilere yönelik çalışmalarımız oryantasyon programı ile başlıyor. Okula uyum sürecini, velilerimize ve öğrencilerimize verdiğimiz seminer ve etkinlikler ile hızlı bir şekilde tamamlıyoruz. Daha sonra öğrencilerimizi tanımak ve ihtiyaçları doğrultusunda çalışmalar düzenlemek amacıyla sınıf içi etkinlik ve gözlemler, gelişim takibi, test ve envanter uygulamaları, seminerler ve bireysel görüşmeler yapıyoruz.
Okulumuzda PDR birimi olarak yapılan çalışmalar;
- Kayıt görüşmeleri
- Oryantasyon çalışmaları
- Test ve envanterler
- Bireysel öğrenci ve veli görüşmeleri
- Grup çalışmaları
- Öğrenci ve veli seminerleri
- Sınıf ve ders gözlemleri
- Sınıf etkinlikleri
- Rehberlik bültenleri
Öğrencilerimize ve velilerimize yönelik yaptığımız tüm çalışmalarımızda; güven ve gizliliğe önem veren, gönüllülük, süreklilik, kişi haklarına saygı, işbirliği ve çözüm odaklı çalışma ilkeleri esas alınmaktadır. Yeni Umut Okulları olarak biliyoruz ki sağlıklı ,yaşanası bir toplumun temel taşı sağlıklı bireylerdir.Biz öğrencilerimizin ileriki yıllarda topluma yön verecek,becerikli,başarılı,farklı bireyler olmasını hedefliyoruz.
İlkokul öğrencilerimiz 2 ders saati yabancı eğitmen eşliğinde haftada toplam 10 saat İngilizce dil eğitimi alacaklardır.
Avrupa Dil Portfolyosu (ELP) baz alınarak vereceğimiz İngilizce dili eğitimimizde öğrencilerimizin beş temel beceriyi (dinleme – yazma – okuma – karşılıklı / üretimsel konuşma) kazanmaları hedeflenmektedir.
• BASKETBOL KULÜBÜ
• FUTBOL KULÜBÜ
• VOLEYBOL KULÜBÜ
• HENTBOL KULÜBÜ
• TENİS KULÜBÜ
• MASA TENİSİ KULÜBÜ
• JİMNASTİK KULÜBÜ
• HALK OYUNLARI KULÜBÜ
• MÜZİK KULÜBÜ
• TİYATRO KULÜBÜ
• SERAMİK KULÜBÜ
• MODERN DANSLAR KULÜBÜ
• RİTİM PERKÜSYON KULÜBÜ
• DRAMA KULÜBÜ
• İNGİLİZCE DRAMA KULÜBÜ
• EKOLOJİ KULÜBÜ
• FOTOĞRAFÇILIK KULÜBÜ
• SATRANÇ KULÜBÜ
• SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA KULÜBÜ
• MATEMATİK KULÜBÜ
• BİLİŞİM KULÜBÜ
TAKVİM
OKUL AİLE BİRLİĞİ
İlkokul seviyesindeki her öğrencimiz, Yeni Umut Okullarında
• ZENGİN KİTAP SEÇENEĞİ İLE AÇIK RAF KÜTÜPHANE
• TEKNOLOJİNİN TÜM İMKÂNLARINDAN YARARLANILARAK OLUŞTURULMUŞ LABORATUVARLAR
• TEKNOLOJİ –TASARIM ATÖLYESİ
• ÇOK AMAÇLI SALON
• MÜZİK SINIFI
• DRAMA SINIFI
• AÇIK SPOR ALANLARI
• SATRANÇ SINIFI
• KAPALI SPOR SALONU
• OLİMPİK YÜZME HAVUZU
• ZENGİN YİYECEK SEÇENEĞİNDEN OLUŞAN KAFETERYA
İmkânlardan faydalanabilecektir.